Fragment publikacji „Segregator Obecności – Codzienność – Monochrom” :
„Manifest anarchistyczny… Fotografujmy wszystkim czym się da i „docierajmy” w naszych działaniach fotograficznych do obrazu, bo to o obraz chodzi. Każdy obraz fotograficzny, każde zdjęcie jest doskonałe bo tworząc wizualną równoległą rzeczywistość potwierdza ono równocześnie nasze istnienie i to, że nie jesteśmy w naszym byciu osamotnieni. Doskonałość każdego zdjęcia zapewnia ludzki geniusz, który zbudował zaprogramowany aparat fotograficzny i proces utrwalana obrazu.
Tak doskonałe zdjęcie możemy zacząć oceniać przykładając do niego osiągnięcia kultury, wtedy fotografia będzie dobra, zła, dobrze lub źle zakomponowana, ciekawa, modna… tyle, że te oceniające odniesienia kulturowe ulegają zmianom, bo sama kultura się zmienia. Z czasem może się okazać, że to co uważaliśmy za niewartościowe lub czego nie dostrzegaliśmy w fotografii, staje się bardzo istotnym osiągnięciem.