KONKURS GRAFICZNY
ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt 2021
18. maja br. ruszyła druga edycja konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt” ogłoszona przez wrocławskie zoo. Chętni artyści mają za zadanie przygotować projekt, który będzie promował misję ogrodu zoologicznego i Fundacji ZOO Wrocław DODO, czyli ochronę zagrożonych wymarciem gatunków zwierząt. Co ważne grafika ta, powinna być na tyle prosta i czytelna by mogła być wykorzystana w kampanii reklamowej oraz na potrzeby linii produktowej. Zwycięzca zgarnie nagrodę o wartości ponad 5 tys. złotych!
Wrocławskie zoo znane jest ze swojej dzielności na rzecz ochrony zwierząt. Na swoim terenie prowadzi hodowle zachowawcze wielu zagrożonych gatunków zwierząt. Poza tym, wraz z powołaną w 2016 r. Fundacją Dodo, wsparło 37 projektów ochroniarskich na kilku kontynentach.
Źródło: https://map.eaza.net/
Tylko w ubiegłym roku wspólnie przekazały aż 615 tysięcy złotych na 24 projekty zlokalizowane głównie w Afryce i Azji. Gatunkami, którymi opiekują się zoo i fundacja od kilku lat, są m.in. pingwiny przylądkowe, pangoliny (łuskowce), okapi, oryksy szablorogie, fenki, kanczyle filipińskie, niedźwiedzie himalajskie, nosorożce indyjskie, kanczyle filipińskie, śpiewające ptaki Azji, świnie brodawkowate i wisajskie, świneczki karłowate. To wsparcie to nie tylko przekazywanie środków na utrzymanie parków, rezerwatów czy centrów rehabilitacji, to też pieniądze na badania czy konkretne inwestycje. I tak, dzięki pieniądzom Polaków, udało się ponownie odkryć myszojelenia czyli kanczyla srebrnogrzbietego w Wietnamie, wybudować wybieg dla niedźwiedzi azjatyckich w Laosie, dwa pangolinaria w Wietnamie i Laosie, czy studnię i ogród warzywny dla lemurów na Madagaskarze. Dzięki inicjatywie wrocławian powstają także projekty badawcze, których celem jest poznanie mało znanych i już zagrożonych gatunków, jak chociażby ten w Senegalu dotyczący manatów afrykańskich.
– Mamy prawdziwy potop: degradacja środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i wylesianie, nadmierna konsumpcja to zjawiska, które są już na miarę prawdziwej klęski. Współczesne ZOO to taka Arka Noego, którą próbujemy przewieźć na bezpieczne wody tyle gatunków, ile się tylko da. A potrzebujących jest coraz więcej. Jesteśmy ze swoim wsparciem na 4 kontynentach, ale tę misję trzeba promować – mówi Radosław Ratajszczak, Prezes ZOO Wrocław.
Stąd pomysł na stworzenie graficznego emblematu, swoistego logotypu, który będzie wizualizacją tych wszystkich działań i wartości. Konkurs pod hasłem „ZOO i DODO na ratunek” ruszył 18 maja. Może w nim wziąć udział każdy, kto skończył 18 lat. Rozstrzygnięcie nastąpi w połowie czerwca. Dzięki współpracy z AMS Polska, plakaty ze zwycięskim projektem, pojawią się na 50 citylightach w dużych miastach w Polsce.
Patronat nad konkursem objął Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.
W jury konkursu zasiadają:
Partnerem konkursu jest Fundacja ArtNova.
Sponsorzy nagród: Centrum Handlowe Magnolia Park oraz RSvend sp. z o.o.
Laureat konkursu otrzyma nagrodę o wartości 5 240 zł (w postaci bonu zakupowego do CH Magnolia o wartości 3 tys. zł oraz 2 tys. zł od firmy RSvend w formie pieniężnej oraz dwie karty roczne do ZOO Wrocław).
Dokumenty do pobrania: