Przejdź do treści
Jan Sowiński Gra w życie*
21-22 lutego 2017
Galeria Rotunda
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (Budynek A)
Zapraszamy do obejrzenia dwudniowej ekspozycji pracy Jana Sowińskiego, studenta Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej UAP.

Zachęcamy także do wzięcia udziału w zamykającym wystawę spotkaniu z autorem, które odbędzie się 22.02 o godzinie 18:00.

 

*Gra w życie – jeden z pierwszych i najbardziej znanych przykładów automatu komórkowego, wymyślony w roku 1970 przez brytyjskiego matematyka Johna Conwaya.

 

Gra została spopularyzowana przez Martina Gardnera na łamach Scientific American. Od momentu publikacji zawsze wzbudzała duże zainteresowanie z powodu zaskakującego sposobu, w jaki struktury potrafią ewoluować.

To właśnie jej pojawienie się wzbudziło zainteresowanie automatami komórkowymi wśród studentów, którzy traktowali ją jako rozrywkę oraz fizyków, którzy zwrócili uwagę na możliwości automatów w zakresie symulatorów fizycznych. Dzisiaj matematyków, ekonomistów i naukowców z innych dziedzin interesuje sposób, w jaki przy zastosowaniu tylko kilku prostych reguł powstają skomplikowane struktury.

(Wikipedia, otwarta encyklopedia)

  • Autor: Aleksandra Gaj
  • Opublikowano: 17.02.2017, 12:55
  • Ostatnia edycja: 03.01.2023, 23:00